آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

خانه قدیمی وان

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی صدف

خانه‌های قدیمی وان در ناحیه‌ی قدیمی شهر قرار دارند که به آن "کارمان" یا "تارتار ناحیه‌سی" نیز معروف است. این منطقه در شمال شهر وان قرار گرفته و در کنار رودخانه‌ی کارمانچای قرار دارد.


اطلاعات جامع در مورد خان های قدیمی شهر وان

خانه قدیمی وان کجاست؟

خانه‌های قدیمی وان، با سنگ چینی و چوب بنا شده‌اند و معمولاً دو طبقه هستند. آن‌ها بر اساس سنت معماری تاریخی منطقه ساخته شده‌اند و عدد بسیاری از آن‌ها به زبان کردی «گروپه‌ی سنتی» نامیده می‌شوند. خانه‌های قدیمی وان، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که مسافران را جذب خود می‌کنند. از جمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به پنجره‌های بزرگ و زیبا، پیش‌بام‌های چوبی، حیاط‌های درونی و نشانه‌های سنتی و زیبا اشاره کرد.


اطلاعات کامل در مورد خانه های قدیمی وان

برای بازدید و استفاده از این خانه‌های قدیمی به عنوان توریست، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید: 1. پیاده‌روی در ناحیه قدیمی شهر و دیدن خیابان‌ها و کوچه‌ها با خانه‌های قدیمی 2. بازدید از خانه‌های تاریخی و موزه‌ها مانند موزه خانه سنتی وان (Konak Museum) 


بافت قدیمی و روستایی خان های قدیمی شهر وان


3. تجربه کردن زندگی محلی در محلاتی که خانه‌های قدیمی وجود دارند 4. خرید از فروشگاه‌های محلی که در این ناحیه وجود دارند، جهت خرید سوغات و صنایع‌دستی محلی. با توجه به زمینه‌های فرهنگی و تاریخی این خانه‌ها، حتماً از راهنمایان محلی یا تورهای مربوطه استفاده کنید تا اطلاعات دقیق‌تری درباره تاریخچه، معماری و داستان‌های این خانه‌ها دریافت کنید. همچنین برای دیدن وان قدیمی که در نزدیکی قلعه وان است می توانید: برای رسیدن به خرابه های اسکی وان، از منطقه کافه به سمت راست منحرف شوید و مسیر را از میان جنگل بید در پیش بگیرید. چند ساختمان باقی مانده عبارتند از: مجتمع بازسازی شده حوسرو پاشا (1567)، مسجد کایا چلبی (1662)، با یک مناره راه راه، مناره آجری اولو کامی سلجوقی، و مسجد قیزیل (مسجد سرخ). همچنین بقایای یک حمام باستانی، یک کاخ ویران و یک آب انبار وجود دارد. ضلع جنوبی صخره همچنین دارای کتیبه های بزرگ به خط میخی و همچنین خاچکارهای متعدد (صلیب های ارمنی) است که فقط از اسکی وان در زیر دیده می شود. در خود جنگل بید سنگر سردور (برج سردور؛ 840–830 قبل از میلاد) قرار دارد.


نزدیک ترین رستوران ها به خانه قدیمی وان

Surdibi Ciğercisi Hacıoğlu Lahmacun Anadolu Kaburga

جاذبه های گردشگری اطراف خانه های قدیمی وان

قلعه وان استادیوم وان گنچلیک موزه شهر وان


gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران